ГОСУДАРСТВЕННОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ЦИФРОВОЙ ЭКОНОМИКИ: СТРАТЕГИЯ И РЕАЛИЗАЦИЯ В КОНТЕКСТЕ ГЛОБАЛИЗАЦИИ ТРАНСФОРМИРУЮЩЕЙСЯ ЭКОНОМИКИ

Authors

  • Курпаяниди Константин Иванович Профессор Ферганский политехнический институт, Международный институт пищевых технологий и инженерии Author

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.13957345

Abstract

Статья посвящена анализу стратегий государственного регулирования цифровой экономики в условиях глобализации. Рассматриваются примеры успешных практик из стран, таких как ЕС, США, Китай, Япония и Южная Корея, подчеркивающие важность комплексного подхода к цифровизации. Основное внимание уделяется необходимости создания инфраструктуры, поддержки инноваций и обеспечения кибербезопасности. В заключении приведены рекомендации для Узбекистана, направленные на успешную реализацию цифровых инициатив в национальной экономике

Downloads

Download data is not yet available.

References

Kurpayanidi, K., Abdullaev, A., Ashurov, M., Nabiyeva, N., Ilyosov, A., Turgunov, M. (2024). Ai’s Uses in Industry 7.O: An Industry Growth. 2024 4th International Conference on Advance Computing and Innovative Technologies in Engineering (ICACITE), Greater Noida, India, 2024, pp. 1503-1508, Doi: https://doi.org/10.1109/ICACITE60783.2024.10617238

Li, X., Wang, H., & Yang, C. (2023). Driving mechanism of digital economy based on regulation algorithm for development of low-carbon industries. Sustainable Energy Technologies and Assessments, 55, 102909.

Heidebrecht, S. (2024). From market liberalism to public intervention: Digital sovereignty and changing European union digital single market governance. JCMS: Journal of Common Market Studies, 62(1), 205-223.

Renda, A., & Pelkmans, J. EU regulation: hindering or stimulating innovation? In Handbook of Innovation and Regulation (pp. 263-293). Edward Elgar Publishing.

Block, F. L., & Keller, M. R. (2015). State of innovation: the US government's role in technology development. Routledge.

Parker, G. G. (2016). Platform revolution: How networked markets are transforming the economy and how to make them work for you. WW Norton & Company.

中国制造 2025 "战略及其势力范围. https://china-uz-friendship.com/?p=5633

Zenglein, M. J., & Holzmann, A. (2019). Evolving made in China 2025. MERICS papers on China, 8, 78.

Nguye, H. H., & Tran, H. V. (2022). Digital society and society 5.0: Urgent issues for digital social transformation in Vietnam. Masyarakat, Kebudayaan & Politik, 35(1).

Sako, M. (2018). Business ecosystems: how do they matter for innovation? Communications of the ACM, 61(4), 20-22.

Choi, S. K., Han, S., & Kwak, K. T. (2021). Innovation capabilities and the performance of start-ups in korea: the role of government support policies. Sustainability, 13(11), 6009.

Brodny, J., & Tutak, M. (2023). The level of implementing sustainable development goal" Industry, innovation and infrastructure" of Agenda 2030 in the European Union countries: Application of MCDM methods. Oeconomia Copernicana, 14(1), 47-102.

Hetmańczyk, P. (2024). Digitalization and its impact on labour market and education. Selected aspects. Education and Information Technologies, 29(9), 11119-11134.

Li, H., Yang, Z., Jin, C., & Wang, J. (2023). How an industrial internet platform empowers the digital transformation of SMEs: theoretical mechanism and business model. Journal of Knowledge Management, 27(1), 105-120.

Brousseau, E., & Penard, T. (2007). The economics of digital business models: A framework for analyzing the economics of platforms. Review of network Economics, 6(2).

Downloads

Published

2024-10-20